آموزش طراحی وب Frontpage

آموزش طراحی وب Frontpage

آموزش طراحی وب Frontpage

آموزش طراحی وب Frontpage

افکت گذاری

این گزینه برای اثر گذاری بر روی نوشته ها عکس ها و... است. مثلا نوشته رو انتخاب میکنید و طوری اون رو تنظیم میکنید تا وقتی موس روی اون قرار میگیره رنگ زمینه اون تغییر کنه.

برای نمونه انتخاب موضوع سمت چپ صفحه.

برای این کار به منوی format برید وگزینه dynamic html effects رو انتخاب کنید. یک پنجره بدین صورت باز میشه.

 

پنجره dynamic html effects

   1-on از چهار مورد تشکیل شده:

 click به معنی اینکه با یک بار کلیک کردن بر روی شی یا نوشته انتخاب شده تغییرات ایجاد شود.

double click به معنی اینکه با دوبار کلیک کردن بر روی شی یا نوشته انتخاب شده تغییرات ایجاد شود.

mouse over به معنی اینکه با قرار گرفتن فلش موس روی شی یا نوشته ولمس آن تغییرات ایجاد شود.

page loud به معنی اینکه هنگامی که صفحه وب توسط کاربر باز میشه تغییرات انجام شود.

2-بعد از انتخاب یکی از گزینه های بالا در کادر apply گزینه هایی قرار میگیرد که میتوانید هر کدام  رو به دلخواه انتخاب کنید. و بعد از انتخاب در کادر جلوی آن گزینه های دیگری قرار خواهد گرفت که دوباره شما یکی از اونها رو انتخاب میکنید تا تغییرات صورت بگیره.

بعد از انجام این کارها در حالت  normal صفحه ای رنگی در زیر نوشته قرار میگیرد که نشان دهنده اینه که این نوشته دارای افکته. اگر نخواستید که اینطور باشه سمت راست پنجره افکت گزینه ای قرار داره که باید اون رو خاموش کنید.

برای پاک کردن افکت ایجاد شده میتونید گزینه remove effect رو انتخاب کنید.

 برای مثال به نمونه زیر توجه کنید:

اول جدولی رسم میکنم زمینه ای آبی بهش میدم ودر اون کلمه ای رو تایپ میکنم. 

 بعد نوشته رو انتخاب میکنم واز منوی format پنجره dynamic html effects رو باز میکنم

وبعد از کادرon گزینه mouse over  رو انتخاب میکنم.

از کادر apply گزینه formatting رو انتخاب میکنم.

بعد گزینه choose border رو انتخاب مکینم پنجره ای به شکل زیر باز میشه.

 style رو در حالت double وcolor رو سبز ;width رو در حالت 4قرار میدم و ok میکنم وحالا این نوشته دارای افکته شما میتونید با انتخاب گزینه choose font فونت اون رو نیز تغییر بدید ویا رنگشو عوض کنیدو خیلی کارای دیگه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد